Дошкiльний навчальний заклад ясла - садок № 3
16 липня, 54 33000 Рiвне
0362268603
Адреса:

33000, м. Рівне,
вул. 16 Липня, 54

Телефон:

+380362268603
(завідуюча, загальний)

Дошкiльний навчальний заклад ясла - садок № 3

Які ж причини неуспішності дитини у навчанні?

 Вони різні й їх багато, тому необхідно визначити, в яких випадках це лінощі, небажання вчитися, відсутність інтересу та мотивації до шкільного навчання, а коли – захворювання. Якщо хвороба має неврологічний або психічний характер, причини яких – на рівні генетичної патології, внутрішньоутробного недорозвитку, пологових і післяпологових травм та інших захворювань, їх можуть відразу і не помітити. Це виявитися дещо пізніше, коли дитина почне навчатися у школі і коли до вищих психічних процесів – пам’яті, уваги, мислення, інтелекту  – висунуть підвищені вимоги.

Ось тоді стає очевидно, що в малюка виникають проблеми у навчанні, й він починає відставати від своїх однолітків.
Як показує практика причини невдач малюка – в його особистості.
 
Причини неуспішності
Існують зовнішні та внутрішні причини шкільної неуспішності.
 
До зовнішніх належать:
  • Перешкоди середовища, в якому росте малюк(незручне робоче місце або його відсутність, гамір, увімкнений телевізор тощо)
  • Сімейні конфлікти – сварки батьків, ревнощі до братів або сестер, часті бійки в родині.
  • Батьки можуть бути занадто вимогливі до навчання. Вони вимагають тільки високих досягнень, не враховуючи безлічі різних факторів. Це може викликати психотравми.
  • Батьки взагалі не виявляють інтересу до навчальних занять дитини, не перевіряють , як та виконує домашні завдання. Чим займається у вільний час.
  • У дитини не сформоване позитивне чи створене негативне ставлення до навчання.
  • У родині неправильно організована навчальна діяльність
  • Проблеми у спілкуванні з однокласниками.
Внутрішні причини шкільної неуспішності можуть полягати в:
  • Порушенні чи відхиленні у розвитку психічних процесів, тобто їхній недорозвиненості.
  • Високому рівні тривожності, яка набуває стійкості при постійному незадоволенні батьків, їхній роздратованості і викликає в дитини остах зробити щось погано, неправильно.
  • Надто низькому рівні самооцінки, невпевненості у собі, закріплення ситуації систематичної неуспішності, що призводить до виникнення таких проблем: бажання бездумно дотримуватися вказівок дорослого, діяти лише за зразками та шаблонами, побоювання виявити ініціативу, формальне засвоєння знань та способів дій.
Як запобігти проблемі шкільної неуспішності?
1.     Батьки повинні з народження малюка займатися розвитком його психічних процесів: уваги, пам’яті, логічного мислення, мовлення, поступово переходячи до читання або знання букв, лічби. Малювання, штрихування, зафарбовування, занять ліпленням та аплікацією.
2.     Важливо вчасно дібрати необхідні ігри та іграшки для розвитку пізнавальних, комунікативних та розумових здібностей дитини і разом з дитиною грати в них.
3.     Спостерігайте за настроєм дитини, за ставленням до однокласників та дорослих.
4.     Якщо у навчанні дитини виникають певні ускладнення: поганий почерк, повільне письмо, неправильне написання літер, недописування – намагайтеся разом із вчителем , шкільним психологом з’ясувати причину.
5.     Постійно  підкреслюйте досягнення малечі, підбадьорюйте та підтримуйте інтерес постановкою все нових і нових завдань і запитань, заохочуйте  й переконуйте у тому, що труднощі можна подолати.

Читайте також:

К сожалению, браузер, которым вы пользуетесь, морально устарел,
и не может нормально отображать сайт.

Пожалуйста, скачайте любой из следующих браузеров: